hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  درباکو برگزار شد

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  درباکو برگزار شد

– ایرنا-مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز دوشنبه در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد .

  به گزارش ایرنا ، در این مراسم که بیش از یکصد نفر از دیپلماتها، کارگزار نظام و دیگر دوستداران "مکتب حاج قاسم" حضور داشتند، سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم و یار دیرین او ابومهدی المهندس گفت : شهید حاج قاسم سلیمانی هم در حوزه نظامی و هم در حوزه سیاسی شخصیت بزرگی بود که حضور وی در کنار دیپلماتهای کشورمان، دوبال دیپلماسی و میدانی سیاست خارجی ما تکمیل می شد و همواره موجب عزت و سربلندی کشور عزیزمان بود .

موسوی افزود : شهید سلیمانی در ایده پردازی و ولایت مداری و عشق به ولایت زبانزد عام و خاص بود و حضورش در همه میدانها ، همراه با عشق و صفای باطنی بود و با محبت و عشق و ملاطفت مراوده می کرد و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی شده است .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شهادت حاج قاسم سلیمانی را ضایعه بزرگی برای ایران و امت اسلامی  دانست و افزود: شهادت وی همچون زمان حیات وی موجب بالندگی نظام اسلامی و تربیت نیروهای ولائی، شجاع در آینده خواهد شد .

موسوی خاطرنشان کرد: شهادت وی بود که همچون موج بزرگی در دنیا افتاد و همه وجدانهای انسانی را به خود معطوف ساخت و قطعا مکتب سلیمانی بعد از این موج بیداری،  نشو و نمای بیشتری خواهد یافت.

قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان در باکو نیز ضمن تجلیل از شخصیت جهانی سردار دلها ، وی را نه فقط مختص ایران بلکه متعلق به جهان اسلام و انسانیت دانست و گفت :شهید حاج قاسم به همان اندازه که به فکر تشیع و آزادسازی مناطق شیعی بود ، برای آزادی اهل سنت و حتی انسانهای دیگری که تحت ظلم و ستم قرار گرفته بودند تلاش می کرد و آنچه برای او مهم بود استکبار ستیزی و ظلم ستیزی بود و لذا او نه فقط  شهید راه وطن بلکه شهید  راه انسانیت بود  .

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود افزود : افکار شهید حاج قاسم در حوزه مقاومت ، شهادت ، ایثار ، معنویت ، عشق و صلح متعلق به همه جوامع انسانی است و برای همین است که مخاطبین زیادی در همه جوامع پیدا کرده است و مکتب شهید سلیمانی در حال رواج گرفتن و بسط یافتن است .

جواد فروتن وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم ضمن تجلیل از شخصیت شهید حاج قاسم ، وی را در حوزه نظامی و سیاسی و فرهنگی به عنوان یک الگو معرفی کرد که باعث قدرت گرفتن کشور در همه عرصه ها شد .

وی افزود : مکتب حاج قاسم که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم مورد تاکید قرار گرفته بود همان صدق و اخلاص است که توانسته است در دلهای همه آزادگان رسوخ نماید .

حجه الاسلام والمسلمین میرسلام  معاون نماینده محترم ولی فقیه در باکو هم ضمن بیان گوشه هائی از شخصیت معنوی و عرفانی شهید حاج قاسم ، او را در ولایت پذیری و معنویت  یکی از الگوهای جامعه دینی دانست و گفت : شهید حاج قاسم و شهید مهدی المهندس هر دو زحمات و جانفشانیهای زیادی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن داشتند و موجب عزت ایران اسلامی شدند .

وی یاد آور شد : تشییع جنازه این دو شهید شاید در تاریخ اسلامی کم نظیر باشد و این امر نشان می دهد که وی ملتی ترین و امتی ترین شخصیت در دوره معاصر بود که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بدان تاکید فرمودند .

در طول این برنامه  چند نفر از دوست داران مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز به شعرخوانی و مداحی پرداختند .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد